- V 13. týždni bude SWIMARÉNA pre verejnosť z dôvodu prebiehajúceho plaveckého výcviku nedostupná v týchto dňoch a časoch:

  • pondelok:  od 8:00 do 12:00 hod. a od 14:00 do 19:00 hod., 
  • utorok: od 8:00 do 12:00 hod. a od 16:00 do 20:00 hod., 
  • streda: od 8:00 do 12:00 hod. a od 17:00 do 19:00 hod., 
  • štvrtok: od 8:00 do 12:00 hod. a od 14:00 do 20:00 hod.
  • piatok: od 8:00 do 12:00 hod. a od 17:00 do 20:00 hod.

- Vždy v piatok a v sobotu je SWIMARÉNA v prevádzke len do 20:00 hod. s posledným vstupom o 19:00 hod.

- Najbližší Dámsky deň bude v SAI Wellness:  v utorok  25. apríla 2017 a v utorok 16. mája 2017.

- Voľným vstupenkám do AQUAPARKU Senec, ktoré boli vydané v roku 2013 a staršie (2 a viac rokov) a nie sú označené čiarovým kódom, skončila platnosť ku dňu 31.12.2015.


- Platnosť starých vstupových permanentiek (vydaných v roku 2013 a starších)  je predĺžená do 30.6.2017.


Ďakujeme za pochopenie.  

 



Zásady správneho saunovania


Podľa odborníkov má pravidelná návšteva sauny viaceré priaznivé zdravotné účinky:

  • zlepšuje krvný obeh
  • hĺbkovo čistí pokožku a vyplavuje nečistoty z tela
  • revitalizuje sa telo a myseľ
  • uvoľňuje napätie a stres
  • prečisťuje horné dýchacie cesty
  • urýchľuje svalovú regeneráciu
  • vďaka zvýšenému metabolizmu je účinnejšia rekonvalescencia
  • vyvoláva hlbší a uvoľňujúci spánok
  • redukuje bolesť kĺbov
  • zjemňuje a omladzuje pokožku

Ohriatie tela nad normálnu telesnú teplotu je príjemné a má relaxačné účinky. V saune sa uvoľnia unavené svaly a upokojí sa vystresovaný mozog. Horúci vzduch v saune stimuluje systém žliaz s vnútorným vylučovaním a pozitívne ovplyvňuje imunitu. Odporúča sa pri liečbe horných dýchacích ciest, poruchách pohybového ústrojenstva, nespavosti a rôznych alergiách. Hĺbkovo čistí pokožku a vyplavuje nečistoty z tela, zjemňuje a omladzuje pokožku. Sauna prináša nielen úľavu v podobe dobrej nálady, celkového prehriatia pokožky, vnútorných orgánov a svalstva, ale dožičíte si ňou i tréning srdcovo-cievneho systému. 

Ako sa správne saunovať?

Pobyt v saune sa skladá z 2-3 cyklov. Cyklus rozumieme: fáza nahrievania tela, fáza ochladzovania a fáza relaxácie.


1. PRED POBYTOM V SAUNE
  • pobyt v saune je potrebné plánovať v rozpätí týždňa, za týždeň sú odporúčané 1-2 pobyty
  • pred plánovaným pobytom v saune odporúčame nejesť ťažké jedlo, nepiť alkohol
  • nepoužívať saunu pred alebo po namáhavom cvičení
  • na pobyt v saune je potrebné si vyčleniť 1,5 až 2 hodiny
  • pred vstupom do sauny v šatni nechávame hodinky, mobilný telefón, šperky, atď.
  • pred vstupom do sauny sa osprchujte, umyte mydlom a utrite do sucha


2. PROCES SAUNOVANIA

  • do sauny vstupujeme bez plaviek, nahí, prípadne v plachtách
  • do sauny si zoberte dostatočne veľký uterák/plachtu, z hygienických dôvodov ho rozprestrieme pod celé telo vrátane chodidiel  
  • snažíme sa mať nohy vo výške bedier alebo v polohe ležmo, dbajúc na to, aby celé telo bolo vystavené  rovnakej teplote, sadneme si na najnižšiu lavicu a postupne sa premiestňujeme na vyššiu úroveň sedenia(to  preto, aby sa zabránilo teplotnému šoku)
  • v saune dýchame nosom, avšak pomaly, nie veľmi zhlboka
  • pri saunovaní sa správame ticho a kultúrne, vyhýbame sa hlasnej konverzácii, nadávkam, diskusiám, pričom máme na pamäti, že sauna je miestom pokoja a meditácie
  • za účelom zvýšenia vlhkosi v kabíne chodí personál sai wellness polievať kamennú pec vodou a parfumovanými olejmi, avšak s predchádzajúcim súhlasom užívateľov sauny
  • počas saunovania, ak to podmienky dovolia,  telo masírujeme vetvičkami namočenými v studenej vode, kefkami, hubkami na telo. Takéto masírovanie zlepšuje krvný obeh a dodáva koži príjemú vôňu a predĺži saunovanie o niekoľko minút
  • každý pobyt v saune končíme v kľude, pamätajúc na to, že po zmene polohy z ležania do sedu čakáme 1-2 minúty v sede, aby sme tak zabránili náhlemu odlivu krvi z mozgu, čo by mohlo mať za následok mdloby
  • po tom, ako opustíme saunu si ochladíme organizmus buď sprchou,alebo  používame vonkajší bazén so studenou vodou, alebo trieme telo  čerstvým ľadom 
  • pri ochladzovaní tela pamätáme na to, že telo ochladzujeme od chodidiel smerom k srdcu, nikdy nalejeme studenú vodu na rozohriatu hlavu
  • po takomto ochladzovaní, si doprajeme horúci kúpeľ nôh, v Kneipovom kúpeli, ktorý stimuluje krvný obeh v dolných končatinách
  • každý cyklus saunovania zakončujeme 15 - 20 min. odpočinkom v polohe na chrbte, v relaxačnej časti s lehátkami
  • pri pobyte v saunovacej kabíne nejeme, nepijeme a nečítame
  • v intervaloch medzi jednotlivými cyklami saunovania sa snažíme doplniť tekutiny, vitamín C, malé občerstvenie v podobe ovocia za účelom doplnenia chýbajúcich minerálov v tele


3. PO SAUNOVANÍ

  • po poslednom saunovaní si neumývame telo mydlom
  • pred opustením celej saunovacej procedúry  je treba15 až 20 minút odpočívať, aby sa telo prispôsobilo zmene teploty
  • ihneď po kúpeli nevykonávať žiadne väčšie úsilie
  • v prípade, že sa budete zle cítiť,  mali by ste sa poradiť so svojím lekárom
  • ak to podmienky dovolia, ešte pred oblečením sa, si dezinfikujeme chodidlá
  • proces saunovania možeme zakončiť obľúbenou masážou  alebo využiť kozmetické služby
  • v zime sa teplo oblečieme, čím bezpečne vyjdeme do zimných podmienok


4. ZÁVEREČNÉ ODPORÚČANIA

  • do sauny si prinesieme veľkú osušku (je vhodné mať druhý uterák), žabky, vítané sú vlastné brezové vetvičky, vlastná kefa na vydrhnutie tela, dezinfekčný pípravok na nohy
  • vždy nechajte saunu v stave, v ktorom ju chcete nájsť
  • keďže saunovanie zabezpečuje ochranu organizmu po dobu siedmich dní, aby bola zachovaná odolnosť organizmu voči ochoreniam, odporúča sa opakovať saunovanie minimálne 1 krát za týždeň
  • majte na pamäti, že sauna je druh "filozofie kúpeľa" - je doplnkom podporujúcim liečenie organizmu, prírodným prostriedkom k zabráneniu prepuknutiu chorôb a ochranou ľudského tela


Pozrite si DESATORO SPRÁVNEHO SAUNÁRA



cvicenie-floatfit.jpg eshop.jpgwellness-vecer.jpg
Používaním stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.